RYNEK JAKO CAŁOŚĆ

Aby tak się stało, kosztowna informacja musi być wykorzystana efektyw­nie. Owa efektywność informacyjna jest kluczowym zagadnieniem dla teoretyków racjonalnych oczekiwań, ale prowadzi do następującego paradoksu: jeżeli rynek jest efektywny pod względem informacyjnym, a zbieranie informacji jest kosztowne, to nie opłaca się zbierać informacji, ponieważ sam rynek dysponuje już informacją. Jeśli jednak żaden z uczestników nie będzie gromadzić pełnej informacji, rynek nie będzie odzwierciedlać pełnej informacji, czyli będzie trzeba płacić za jej zdobycie. Pamiętajmy, że nie wszyscy uczestnicy rynku muszą postępować racjonalnie, aby rynek oddawał oczekiwania racjonalne. Tak długo jak niektórzy krańcowi uczestnicy rynku eliminują wszystkie niewykorzystane możliwości, rynek jako całość będzie efektywny.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam! Fajnie, że tu trafiłeś, mam nadzieję, że podobają Ci się treści zamieszczane na moim blogu. Tematyka bloga kręci się wokół biznesu i finansów ponieważ na tym na prawdę dobrze się znam i tych kwestiach mogę się wypowiadać. Jeśli podobają Ci się treści zamieszczane tutaj, to daj jakiś znak w komentarzu lub polub.
Both comments and pings are currently closed.