KRYTYKA ZAŁOŻEŃ

Założenia te spotkały się z surową krytyką nawet w Wielkiej Brytanii, gdzie naturalistycz- ne koncepcje wychowania mają przecież dość długą tradycję. I tak, R. Peters, współautor i redaktor książki pt. Perspectiues on Plowden, stwierdza, że zawarta w raporcie synteza filo­zofii wychowania „zawiera półprawdy, którym nadaje rangę wychowawczych wszechśrodków oraz głosi tezy spóźnione niekiedy o 30—40 lat wobec aktualnych potrzeb brytyjskiego szkol­nictwa”.  Co to bowiem znaczy, pisze Peters, że dziecko ma „swoistą naturę”, która się rozwija w sprzyjających okolicznościach? Na czym polega owa swoistość? Jakie okoliczności może­my uważać za sprzyjające? Co jest produktem owego rozwoju? Dlaczego obserwacja rozwoju dziecka przez nauczyciela ma być donioślejsza od jego wychowawczej interwencji?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam! Fajnie, że tu trafiłeś, mam nadzieję, że podobają Ci się treści zamieszczane na moim blogu. Tematyka bloga kręci się wokół biznesu i finansów ponieważ na tym na prawdę dobrze się znam i tych kwestiach mogę się wypowiadać. Jeśli podobają Ci się treści zamieszczane tutaj, to daj jakiś znak w komentarzu lub polub.
Both comments and pings are currently closed.